lördag 1 december 2012

Utan Adam...

Livet som tre barns förälder börjar lägga sig så smått och det har på sitt sätt övergått i en vardag. Det består till stor del av skola och av fix och trix i det övriga livspusslet. Nu läser jag två kurser om lott, den precis påbörjade social politiken och den ännu inte avslutade C-uppsatsen. Japp. Så är det. Det känns helt ok men jag skulle vilja bli klar med uppsatsen så snart som möjligt och av den anledningen gör en helg som denna mig rätt stressad, även om jag har tid på mig.

Adam är inte hemma i helgen. Nej, han är på Sveriks riksmöte. Och jag är hemma själv med barnen. Vilket ju då innebär alla matningar dag som natt med den lille krabaten och sysselsättning och matning av de två stora. Så en sån här helt finns varken tid eller ork att sätta sig med uppsatsen. Synd. Men men så är det.

Vi fick i alla fall till en promenad idag. Ner till torget för lunch och paketinköp eftersom Frida skulle på kalas. Barnen han driva mig smått till vansinne, men vad gör väl det, solen sken ju :).

Så med en promenad i bagaget har jag nu gjort mig förtjänt av att äta både choklad och Ben and Jerrys när barnen gått och lagt sig, eller hur? :) :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar