lördag 8 september 2012

Att ta det lugnt...

Ja, det är vad jag pysslar med just nu, denna morgon. Barnen är hos Kerstin och Adam har jobbat natt och kommer strax hem och ska sova. Jag gick och lade mig strax efter 22 igår och har bara vaknat ett par gånger under natten så jag känner mig faktiskt rätt pigg.

Det är många som säger till mig att jag oftast kör på i 120, och att jag sällan verkar ta det lugnt. Och ja, så är det. Jag gillar inte att "sitta av" en hel dag hemma om det finns annat att göra. Jag menar, om det finns tvätt att vika så ska väl det göras innan en slösurfar och dricker kaffe. Så är i alla fall jag uppfostrad. Eller hur mamma? :)

Men nu en stund tänkte jag sitta här vid datorn, med min kopp kaffe och bara göra ingenting en stund. Det slog mig att även om bebisen inte kommer idag så är sådana här stunder framöver något mer svårtillgängliga. Så, jag ska passa på att njuta av lugnet nu, en stund. Sen ska jag ut och promenera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar