onsdag 5 september 2012

11 dagar kvar...

38+2 idag. Japp, så är det. Det innebär 11 dagar kvar till beräknad dag. Så även om detta är en Kaspian kopia som trivs bra i magen så är det "bara" som mest fyra veckor kvar av graviditeten. Som jag säkerligen nämnt så lever jag på hoppet att denna bebbe kanske vill lära känna oss på utsidan lite tidigare än så. Gärna nu till helgen, eller varför inte imorgon efter föreläsningen ;)... Men vi får se...

Tidigt som skjutton idag pallrade jag mig iväg på vattengympa för överviktiga gravida. Det är en riktigt trevlig grupp och det känns lite tråkigt att jag inte hunnit vara med så många gånger. Jag blir glad och förväntansfull av att höra deras förstagångs tankar. Även om varje graviditet är unik så tyckte jag nog att det var aningen mer spännande förra gången. Men vet vet, går jag över tiden så hinner jag väl vara med ett par gånger till...

Nu ska jag återgå till SPSS, ett statistikprogram för kvantitativa analyser. Tro det eller ej, men det är faktiskt riktigt spännande. Jag trodde inte att det skulle vara i närheten av min grej, men jo. Det är det nog, i alla fall en av mina grejer. Fast å andra sidan så gillar jag ju att lära mig hur saker fungerar, och det här med statistik kan vara bra att ha lite koll på. För det är ju dagligen vi matas med rapporter hit och rapporter dit, om allt och inget. Det enda gemensamma är väl att den som skrivit rapporten använt statistiken för att påvisa just sin egen poäng, för det är ju så med statistik. Den är ju subjektiv. Även om allt säkerligen bygger på fakta, så är det ändå författaren till statistiken som bestämmer vad och hur informationen ska visas.

Som Bankel en gång sa, "-statistik är som en BH, den framhäver det intressanta, men döljer det viktigaste"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar