fredag 5 april 2013

Sommarvikariat

Ja, plugget lider mot sitt slut. Jag är snart klar, snart är det dags för examen. Förstår ni, 3.5 år till ända liksom. Galet, fantastiskt och lite skrämmande. Idag har jag i alla fall tackat ja till ett sommarvikariat, på arbetsmarknadstorget. Det gäller myndighetsutövning, ekonomiskt bistånd och människor som står nära arbetsmarknaden. Så, jag får det jag vill, erfarenhet av myndighetsutövning.

Först tänkte jag ju vara ledig direkt efter plugget, föräldraledig och få njuta av Lovi. Men sen tänkte jag om, tänkte att det är bättre att vara strategiskt. Att jobba sommaren och sen vara ledig. Så så blir det.

Men ni kan njuta av mig på helgerna hela sommaren, eller dricka sena koppar kaffe med mig på en trevlig plats i solen! Yes!

Nu ska jag fortsätta njuta av min kopp te, eftersom jag och Adam just nu pulvrar i ett par veckor så bjuds det inte på något extravagant fredagsmys... Nope!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar