lördag 30 mars 2013

Lugn.

Ja, lugnet börjar verkligen lägga sig. Brorsan mår bra trots alla turer fram och tillbaka, dagrehaben flyter på och skallbenet är på plats. Min c-uppsats är klar och inlämnad i väntan på betyg. Jag lyckades få ett VG på omtentan i social politiken och jag ligger i fas med alla uppgifter i innevarande kurs. Jag hinner liksom andas och jag känner själv att stressnivån är kontrollerbar igen. Lugnet börjar lägga sig på riktigt.

Jag kan liksom börja att planera och organisera igen, nu handlar det inte alltid om att släcka bränder. Nu kan jag återgå till att förutse och förebygga, vilket är väldigt skönt!

Egentligen hade jag hoppats på att jobba i påsk för vår ekonomiska situation med en föräldraledig och en student är ju sådär. Men ingen verkar ha behov av mig. Så, jag passar på att njuta istället. Njuta av att vara ledig. På riktigt. Helt ledig. Försöker "ta dagen som den kommer". Inte planera så mycket. Vara spontan. Rätt skönt ;).

Dessutom har jag bestämt mig, har velat fram och tillbaka ett tag kring hur jag ska göra med övervikten efter en stressig höst innan graviditeten och sen en graviditet. Jag har liksom trängt undan behovet av att göra mig av med kilona eftersom det varit så mycket annat. Men nu är det nog med strutsfasoner. På tisdag tänkte jag påbörja några veckors pulverdiet igen. Ja, det är ju tråkigt, men väldigt enkelt. Dessutom så har jag ju faktiskt lärt mig en väsentlig sak på min förra pulverdiet med xtravaganza, att hålla vikten. Det slog mig häromdagen att trots att jag bär på ett gäng extra kilon nu så har jag gått varken upp eller ner sen vikten stabiliserades efter förlossningen. Jag vet inte när det hände senast.

Eftersom examen närmar sig så har jag även börjat söka sommarvikariat. Jag har bestämt mig för att jobba sommaren mest för att bättra på mina referenser tills efter föräldraledigheten Vi får se vad det landar i ;)...

Nä, nu kanske det är dags att ta tag i den här dagen. Vi tänkte ju hinna med en vända till Gothcon innan vi ska på påskmiddag hos svärisarna.

Glad Påsk på er! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar